Fiind miercuri, revin cu un nou episod din experiențele mele cu morile de vânt. Azi ating un subiect și îi am în vizor pe cei e la fostul OPC – mai nou ANPC Autoritatatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

După episodul anterior (ep. 3), am decis că merită să cer o audiență unde să încerc măcar să obțin niște răspunsuri la problemele care mă priveau direct, în legătură cu speța pentru care contactasem inițial OPCul și care era încă nerezolvată. Despre speța în sine nu intru în detașii acum. Audiența confimrată de la orele 10:00; Cu bun simț apar la sediul ANPC Brașov cu vreo 10 minute înainte de ora fixată (am găsit loc de parcare mult mia repede decât estimasem). De la secretariat mi se spune că trebuie să aștept că persoana nu este în biroudar vine până la ora 10.00. În timp ce așteptam cuminte pe hol, o văd pe secretară că se duce direct în încăperea unde își avea biroul doamna respectivă, intră-iese rapid, fiind urmată la scurt timp de o altă persoană. Era 09:55 și ambele persoane ies pe holul casei scărilor la un fum și o cafă. Se face 10:05, doamna se întoarce în biroul ei, iar secretara de mai sus vine să mă anunțe că acum pot fi primit în audiență !

Prin astfel de manevre poate fi caracterizat respectul funcționarului numit în funcție pe baza apartenenței politice; sunt de acord că nu trebuia să fiu primit în audiență de la 09:50 dacă respectiva persoană avea orice fel de altă treabă de îndeplinit, dar atitudinea atât a secretareai cât și a sefei adjuncte eu unul am interpretat-o ca un dispreț total. Oricum, din conversația avută pentru speța mea am constatat că doamnei îi lipsesc noțiunile cele mai de bază pentru înțelegerea limbii române și deci interpretarea corectă și normală a unei legi în baza cărora eram îndreptățit să mi se facă dreptate.

Răspunsul doamnei director referitor la nefolosirea limbii române cu diacritice în răspunsul oficial m-a făcut să zâmbesc – a invocat probleme tehnice la singurul PC folosit de inspectorii pentru redactarea scrisorilor răspuns. I-am spus că necunoașterea legii precum și invocarea nerespectării ei indiferent de motive nu te absolvă de nici o vină dar cu spatele asigurat politic mi se pare evident din atitudinea dânsei că oricum nu va schimba nimic pentru a corecta astfel de deficiențe.

Bonus: așa arată un sistem de depozitare a dosarelor anterioare trecute prin mâna unora de la OPC / ANPC Brașov. Locația este pe casa scărilor (holul de acce) dintre etajele clădirii. Oricine poate ajunge acolo si deschide / sustrage date ale diverșilor cetățeni care au apelat la OPC, date precum nume, prenume, serie și număr CI, adresă și poate chiar număr de telefon.

ANPC_Brasov_arhivare_crossfire.ro

ANPC_Brasov_arhivare_2_crossfire.ro