mercador-vs-tocmai-03-crossfire.roPentru început zic că marketing-ul de la TV al celor 2 jucători Tocmai.ro si Mercador.ro, a funcționat, cel puțin pentru mine. De aceea, direct din titlu am indicat destul de clar părere subiectivă – dar argumentată. Înainte de Crăciun, 2013, am făcut ordine-n spațiile de depozitare și uite așa am stabilit că am lucruri în stare bună care stau aiurea și oricum nu le mai folosesc (ipod, router cu gateway de VOIP, telefon mobil). Nu mă așteptam la prea multe dar mi-am zis că la un preț corect, orice s-ar vinde.

Am trecut repede la fotografiat în detaliu tot, pregătit anunțuri, prospectat piața. Anunțurile (3 la număr) au intrat live cam în același timp. Am ales anunțurile 100% gratuite, fără nici un fel de promovare. În mai puțin de 1 lună, cu tot cu perioada sărbătorilor în mijloc, am efectuat toate tranzacțiile și ulterior am dezactivat anunțurile de pe site. Acum la final, pot spune că:

Mercador a fost soluția pentru mine pentru motivele următoare:

  • anunțurile au apărut pe site la mercador mai repede decât la tocmai, cu vreo 12h; (la tocmai a fost nevoie de aprobarea unui operator)
  • interfața de administrare și management anunțuri mi se pare mai bine gândită la mercador. Am rămas impresionat că îi oferă direct vânzătorului posbilitatea de a solicita curier (Cargus), care pentru o sumă de doar 25 lei / colet de 5kg îți preia coletul de la adresă, îl livrează cumpărătorului, îi dă acestuia posibilitatea de a-l verifica la livrare înainte să plătească (gen să nu-i trimiți bolovani în colet în loc de produsul convenit), primește rambursul și îl returnează vânzătorului.
  • pe mercador am primit cele mai multe abordări 12 vs 3 prin tocmai.  Calitatea persoanelor care mi-au adresat întrebări a fost îndoielnică la tocmai. 2 persoane mi-au urat de bine, 1 mi-a făcut o propunere și apoi nu a mai răspuns deloc.
  • toate produsele le-am vândut datorită mercador.
  • mi-a plăcut însă că la fiecare email de la tocmai era link către cele 2 reclame care rulau la TV, către video de pe youtube;

Părțile care ar merge îmbunătățite ar fi:

  • la mercador după câteva zile, mi-au dezactivat anunțurile. A fost ok ca am primit mail automat și cu o explicație. Pozele pe care le adăugasem aveau un watermark cu adresa de mail. Motivul a fost hilar, nu se accepta fotografii preluate din alte surse, care prezinta sigla altor site-uri sau care nu fac obiectului anuntului, semn că operatorul nu face diferanta între o adresă de mail și una tip URL…
  • interfața web pe care ajunge potențialul cumpărător de la tocmai arată foarte toporistic profund neadaptată zileor noastre. Mie unul îmi dă impresia de site al vreunei instituții bugetare,  creat pe bani grei.
  • la tocmai, după ce inițial postezi anunuțurile fără vreun cont, dacă vrei să mai faci vreo modificare, e un pic mai dificil. Îți introduci adresa de mail pe care ai indicat-o inițial la trimiterea anunuțului și îți generează ei un email de unde le poți accesa. Mi se pare destul de aiurea. În plus, în felul acesta oamenii foarte greu își vor dezactiva anunțurile care nu mai sunt valabile, si vor pierde timpul altora interesați, care dezgustați vor abandona platforma lor.

mercador-vs-tocmai-01-crossfire.ro mercador-vs-tocmai-02-crossfire.ro