Am dat peste următoarea campanie de informare în timp ce așteptam cuminte la o spălătorie auto din cadrul unei benzinării multinaționale. M-a pus un pic pe gânduri din moment ce nu am înțeles din prima cui se adresa, dar apoi m-am luminat.

Din moment ce se explică diferențele între GPL-ul folosit de autoturisme și GPL-ul folosit în buteliile pentru gătit îmi e clar că s-au găsit meseriași care au zis ceva de genul lasă frățicule, îți reumplu eu butelia cu ceva mai ieftin, că doar e tot gaz, și ală arde !

Eu unul m-aș fi calmat instant dacă mi-ar fi spus cineva doar atât: butelia de aragaz e proiectată pentru o presiune de 10 bari (practic în ea rămâne o presiune de aproximativ 7,5 bari, la plecarea către punctul de vânzare), pe când instalația de GPL de pe mașini (și sistemul de încărcare din benzinării) e proiectată să funcționeze la 15 bari. Cei 5 bari diferență, relativ la cei 10 ai buteliei de aragaz reprezinta un plus de 50%. Diferența de presiuni e prea mare – riscul cel mai mare e să se fisureze butelia de aragaz în timpul încărcării clandestine și să devină un obiect autopropulsat, necontrolat care distruge tot ce prinde în cale. Cireașa de pe tort ar fi – în cazul nefavorabil dar probabil – în care mai prinde și o scânteie și se produce o mică explozie.

crossfire.ro-investeste-in-siguranta-ta