Campanie mare monșer, concert imens la Cluuj pentru sărbătorirea a 1 Milion de Fani pe facebook, pentru Lidl România. Până aici, bravo lor: au fani, rezultă bani, plătesc o agenție media sau mai mulți bloggeri și încearcă să-ți extindă marketingul. Capitalism bine aplicat, aș adăuga eu în completare.

Chiar dacă sunt client Lidl ocazional (fidel nu-s decât soției) și în trecut am mai scris despre ei (aici, aici si aici cu foto), marele spirit Sherlock din mine a observat o omisiune de la mulți (dacă nu toți) cei care au popularizat brandul în cauză: cei 1 milioni de fani ai Lidl România se încadrează în conjunctura actuală/europeană ?

Pe facebook am descoperit că fiecare țară unde e prezent concernul, are o pagina Lidl dedicată. Lista nu e exhaustivă, or mai fi și altele care le-am scăpat, dar mi se pare interesant că țări precum Franța, Spania, Marea Britanie sunt depășite de cea din România cu un număr aproape dublu de fani.

lidl-facebook-statistics-by-crossfire.ro

Nu numărul fanilor de pe facebook e relevant ci vânzările realizate. Ca să continui comparația adaug: Carrefour România are 180k fani, Cora 114k fani. Statisticile sunt de azi. Acum îmi dau seama că poate ar fi trebuit să mai adaug o coloană în tabelul de sus care să cuprindă numărul de locuitori din fiecare țară. Germania are ~82 milioane iar Romania are 21 de milioane.

Sincer, mie numărul mi se pare un pic umflat și pentru faptul că Lidl sunt un magazin unde destule produse apar ocazional, degeaba te înveți cu un produs mai special, e destul de posibil ca la o a doua vizită să nu-l mai găsește pe raft. Dacă și vânzările ar fi în același trend cu numărul fanilor, ar fi super business.