Am rămas un pic perplex în prima fază, la deschiderea mailului automat trimis de Nikon. E vorba de serviciul de găzdurie imagini în cloud pentru posesorii de Nikon – despre care am detaliat mai demult plusuri și minusuri care a avut ceva probleme astfel încât 86 de utilizatori puteau să-și acceseze unul altuia datele (luați 2 câte 2).
Când zic de date mă refer la nume, email, adresă, telefon și imagini. Problemele au avut loc în perioada 6 – 11 Iunie, repararea greșelilor s-a realizat în 14 iunie, și doar azi (21 Iunie) Nikon a făcut publică informația asta.
Din verificările Nikon, doar 32 de utilizatori au fost afectați efectiv – având următoarea distribuție geografică: 8 in Japonia, 11 in U.S.A, 3 in Italia, câte 2 in Spania, Germania, Australia și câte unul din U.K., Franța, Belgia, Malaezia.
Eu nu am fost unul dintre cei afectați, însă evenimentul indicat oarecum îmi confirmă bănuiala/temerea că nu absolut tot ce e online sau în cloud e super securizat și datele personale sunt în siguranță.
Nu spun că nu merită folosite aceste servicii, însă trebuie să înțelegeți riscurile la care vă expuneți. Eu unul folosesc regulat Dropbox, Skydrive și am în teste serviciul echivalent pentru fotografii de la Canon – project1709 cu scopul de a partaja informația mai ușor/automat/rapid între dispozitive. Nicăieri nu-mi salvez însă informații vitale/confidențiale. Copiile de siguranță mi le fac pe un server asupra căruia doar eu am controlul.
Mai jos email-ul trimis de Nikon. Apreciez că au avut tăria de a face publică o chestie care nu-i onorează. Probabil, dacă se întâmpla la noi, se mușamaliza direct.
——————————
—————————— ————–
This e-mail contains important information regarding “NIKON IMAGE SPACE”.
It is being distributed individually by Nikon Corporation.
———————————————————— ————–
Thank you for using “NIKON IMAGE SPACE”.It has come to our attention that new accounts for 43 users created between 12:10 pm, Thursday, June 6,
and 10:00 pm, Tuesday, June 11, 2013 Japan Standard Time can be accessed by another 43 users, and vice versa.
This means that, over the span of several days, accounts for a total of 86 users could each be accessed by two users
-the actual account holder and one other user. Random account access by various users was not possible.
This is the result of a problem with the “NIKON IMAGE SPACE” system.Immediately after this problem was detected, we identified the cause and implemented measures to prevent recurrence.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^
Rest assured that you are not one of the 86 users indicated above.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^
We sincerely apologize for any inconvenience, concerns, or worry this problem may have caused.At Nikon, we take problems like this one very seriously.
We are working hard to prevent recurrence and to restore reliability.
We hope you will continue to use “NIKON IMAGE SPACE”.Information regarding this problem may be found on the following web page:
http://supportweb.nikonimagespace.com/ 20130620001/info_en.html * This e-mail was sent from a send-only address that cannot accept incoming e-mail.
Please do not reply to this message.
——————————
June 21, 2013
Nikon Corporation
Mai devreme sau mai tarziu tot vor fi probleme de genul. Cloud-ul are avantaje, dar si multe dezavantaje. Eu n-as dormi prea bine ca datele mele sa fie “publice”…
sau au deja toți, dar puțini recunosc (public)
De fapt, mediul cloud are în general probleme cu securitatea pentru că datele sunt distribuite deci şi sistemul de securitate ar trebui să urmeze modelul ăsta.