Niște persoane cu viziune și-au dat seama de vidul de pe piața locală și propabil după mai multe  (zeci/sute de) sesiuni de brainstorming au lansat un fel de Release Candidate al proiectului către public și sunt în căutare de feedback.

capture_A_00-site_in_browser

Site-ul mi se pare extrem, dar extrem de util când vrei să vezi imediat cum se mai mișcă piața, dacă ai posibilitatea să renegociezi ceva la un contract existent sau care ar fi costurile pentru un start-up de business într-un nou oraș. La sfârșit de 2012, cochetam cu un amic deschiderea unei afaceri în vreo 3 orașe reședință de județ și ne intersau cât sunt chiriile pentru a putea face planul de afaceri. Dacă aș fi știut atunci de SpațiiComerciale.ro cu siguranță ne-ar fi scutit timp prețios.

Analiza mea despre SpatiiComerciale.ro, proiect îndreptat către mediul business pentru închiriere sau vânzare de terenuri, spații industriale, birouri și nu către utilizatorii ce caută o locuință personală este următoarea:

A. Din punct de vedere al utilizatorului aflat în căutare de oferte existente pe piață:

1. Intefața site-ului e minimalistă, tip motor de căutare; nu pot să zic că-mi displace, dar e prea simplistă.

SFAT: fie puteți să adăugați sub bara de căutare o hartă interactivă, pe care să desenați densitatea anunțurilor deja existente în baza de date, fie folosindu-vă de locația IPului vizitatorului să generați și să afișați direct o listă cu linkuri către categoriile de oferte disponibile în acea localitate.

2. Târziu de tot, undeva de la a 3-a accesare a siteului am văzut bara de scroll și am verificat textul/link-urile din footer. Ar trebui să le scoateți de acolo. (eram pe rezoluție full hd…)

3. Pe prima pagină aveți buton de Like (facebook). Mai adăugați butoane pentru Twitter care e pe val (la noi o să prindă un pic mai încolo) și Google+.

Snap_a44. În side-bar (dreapta) e cam gol. Ar trebui populată zona cu ceva conținut relevant pentru utilizator 2-3 anunțuri din categoria ultimele adăugate, poate abonare la un newsletter, etc.

5. Am intrat pe un anunț, văd detaliile însă nu înțeleg logica de a mai face un click pentru a afla nr de telefon contact.

Snap_a5

6. Dacă vreau să văd alte anunțuri adăugate de respectivul utilizator nu reușesc (nu funcționează click pe sigla/detaliile utilizatorului).

7. Stiu că până la urmă cei care adaugă anunțuri sunt de fapt clienții voștri, cei care susțin economic investiția, dar ar trebui introdus pe de o parte un sistem care să nu le permită să trimită anunțuri cu detalii puține (de exemplu pentru spațiu de birouri: minim releveu, menționare spații sanitare, acees pesoane cu dizabilități, lift, detalii loc parcare, pază/portar, etc), minim listare preț inchiriere/vânzare (exemplu mai jos unde lipsește) și pe de altă parte un sistem de feedback din partea utilizatorilor care să noteze calitatea anunțului și a informațiilor. Am văzut posibilitatea de a raporta ofertă incorectă, dar așa nu o să prindă și din ce am văzut/trăit pe alte site-uri o să se transforme tot site-ul într-un canibalism de nedescris …

exemplu: Pentru anunț spațiu birouri, BV, zonă centrală la casă,  pe hartă apare o zonă destul de mare, inclusiv Tâmpa care nu  are astfel de facilități ! Pentru un astfel de anunț eu m-aș bucura să am buton care să-mi permită să ascund orice anunț de la acest utilizator.

Snap_a7

8. Ordonarea într-o manieră coerentă (alfabetic) a orașelor, când se accesează o anumită categorie:

Snap_a8

9. Am testat site-ul si de pe smartphone, prin Internet Explorer. Nu am observat nici o problemă, s-a comportat exact că în browserul Chrome / Opera cu care am accesat site-ul de pe PC. Pentru ușurința în navigarea mobilă ar fi util ca sidebar-ul de mai sus de la punctul A.4 (link) să fie complet eliminat doar aici.

La capitolul tabletă n-am avut pe ce testa fizic și sper ca aici să interveniți voi, că promit că revin cu feedback la fel de pertinent că acesta. Dacă mă iau după ScreenFly observ probleme la redimensionarea automată pe iPad, iPhone5, Nexus7:

Snap_a9_Google_nexus Snap_a9_ipad Snap_a9_iphone

10. Ar fi util pentru unii ca atunci când selectează un oraș, fără alte filtre, să i se poată returna o listă cu categoriile de anunțuri disponibile și nu eroarea de mai jos:

Snap_a9

11. Poziționarea anunțurilor direct pe hartă e o chestie super tare. Îmi aduce aminte de rezervările la hoteluri prin lume, de pe site-urile dedicate. Nu îmi e clară care ce înseamnă anunțuri cu etichetă roșie și care e diferența față de cele albastre; nici nu am găsit nici o lengendă indicată. Apoi mai apar locații fără preț indicat ?!

Snap_a11

B. Din punct de vedere al utilizatorului aflat în căutare de a pune oferte pe piață:

Evident, e nevoie ca utilizatorul să-și creeze cont.

capture_B_inregistrare

1. Pe pagina pentru înregistrarea de utilizator nou aveți o mică problemă cu spațierea orarului pentru suportul tehnic (deapta sus), iar codul tip captcha pe mine m-a pus de 2 ori în dificultate. Poate puteți folosi deja standardul ReCaptcha și ajutăm la crearea unei lumi mai bune. (screenshot atașat).

2. Email-ul pentru confirmare cont la mine a ajuns direct în SPAM (și folosesc platforma google apps). !!! > Poate reușiți să vedeți unde e problema cu serverul de mail.
Email-ul în sine conține parolă generață automat, în format text. !!! >  Cred că e mai ok ca în momentul în care utilizatorul face click pe link și confirmă contul, să-i cereți pe server să-și introducă parola de el dorită. Eu o consider ca o posibilă breșă de securitate ca cineva să-ți trimită parola pe mail în format text.
!!! > Tot respectul pentru angajații voștrii, înțeleg că poate se încearcă apropierea de client, dar ce se întâmplă dacă Viorel câștigă la loto și vrea să se pensioneze anticipat ? Poate e mai indicată schimbarea adresei de email.

capture_B_email_confirm

3.  La introducerea unui anunț pe site, secțiunea Detalii preţ proprietate ar trebui specificat care este semnul pentru zecimale (punctul sau virgula). La mine nu a vrut decât cu punct între unitate și zecimală.

Capture_B_3-detaliu-fron-stradal

4. La introducerea unui anunț pe site am determinat o problemă – nu se specifică tip/dimensiune fișiere tip imagini permise. De curând formatul PNG a devenit numărul 1 la utilizarea pe web, iar soarta face că am încercat uploadarea exact a unui astfel de format. Am primit 2 erori în cascadă !  Fișierul avea undeva la vreo 300 KB.

Capture_B_3.1  Capture_B_3.2

Am atașat apoi imagine (tip jpg) fără probleme. Poate sunt eu mai hăbăuc dar ar trebui scos în evidență butonul de salvează detalii imagine sau ceva verificare existență conținut în câmpurile imaginii înainte de a se permite trecerea la pasul următor; La mine am pierdut de 2 ori conținutul ce-l compusesem, până să mă prind de scăparea mea…

Capture_B_4

5. La introducerea unui anunț pe site apreciez posibilitatea de a adăuga PDF sau link video. Ar putea fi util să oferiți posibilitatea de a pune link direct către o harta detaliată pe google maps, precum aceasta (vedeti hașurarea, parcelarea etc.). Nu sunt expert, poate se reușește combinarea informației dintr-o hartă privată – precum cea de sus – și sistemul dvs. Cred că unora le va fi foarte utilă funcția aceasta.

Capture_B_6-7-detaliu-previzualizare6. Anunțul e gata, opțiunea de previzualizare mesaj e undeva mică, ascunsă, iar fereastra ce apare te pune să faci mult scroll. Nu se poate genera o pagină nouă în care să se simuleze exact cum va arăta pe site ?

7. După previzualizare anunț, presupunem că am găsit o greșeală și vreau s-o modific. Nu există decât un singur buton de “înapoi” pentru revenire, ascuns undeva în colț stângă jos ! PS: fac referire la cazul în care mi-am creat cont și am purces imediat la creare anunț. Dacă nu am publicat anunțul și mă loghez din nou pe site am direct acces la butonul de modificare anunț.

Capture_B_7-detaliu-inapoi

Capture_B_8-detaliu-tip-harta

8. Tipul de hartă. Mă consider un utilizator de online destul de familiarizat cu chestiile noi. Cred că mi-a scăpat până acum proiectul Open StreetMap. Nu-i mai popular și mai actualizat Google Maps în România ? Eu l-aș pune implicit pe acela.

9. La 1 zi după adăugarea anunțului pe site, nepublicându-l primesc automat un email de la sistem (același Viorel, iarăși în SPAM, vezi B2 de mai sus). Acum mie nu-mi e foarte clar dacă emailul l-am primit ca un fel de notificare gen “Hei, suntem încă aici, avem anunțuri, vizitează-ne !” sau pentru că nu am publicat (încă) anunțul creat. Ar mai trebui lucrat un pic la particularizarea conținutului emailului trimis (subiect / body mail).

capture_B9.2-7-email-primit-detalii capture_B9.1-7-email-primit

Celor care au ajuns aici, citind întreg articolul, le mulțumesc. Sper că nu am exagerat !

NOTA BENE: Acest articol reprezintă înscrierea mea într-un concurs, concurs destinat exclusiv persoanelor ce respiră în online. Evaluarea/părerile/sugestiile prezentate mai sus reprezintă exclusiv punctul meu de vedere și nu au fost influențate în vreun fel (plătit sau neplătit) de persoane afiliate proiectului SpatiiComerciale.ro