Am primit zilele trecute, un spam în format hard copy. Era de la Mobexpert. Răsfoind revista am dat peste produsul următor:

În revista cu reclamă primită erau ilustrate produse accesibile ca și cost dar și necesare ca și utilitate. Am rămas pe moment prost, când am dat peste pagina de sus (ce mai conținea încă un produs identic, din altă linie de produs). Mi-au trecut prin cap următoarele:

  • Abordare: revista conținea produse de la globuri de pom de crăciun, la veselă, canapele și mobilier de living gen comodă suport TV. Sincer nu văd cum se încadrează barul în lista de produse necesare de Crăciun…
  • Marketing fail: nu contest utilitatea acestui tip de produse în casa fiecăruia, însă cu siguranță cei ce își doresc și își permit așa ceva nu se vor buluci să achiziționeze așa ceva, ca tot românul, acum înainte de Crăciun.
  • Targetare: din nou, fail. Produsul de acest tip mi se pare îndreptat spre cei ce au o poziție socială de la bună în sus, cu venituri pe măsură. Din categoria asta de oameni cine are timp să stea să răsfoiască reclamele din poștă ? I le încercuiește menajera ?

Când au conceput broșura, au eliminat brainstorming-ul și l-au pus pe Dorel de la depozit să încropească broșura cu produsele pe care a pus el ochii ?

NB: biroul de acasă, care-mi găzduiește hardware-ul IT de pe care tastez acum, e unul achiziționat acum 3 ani de la susnumiții. Și-a făcut treaba, a rezistat și rezistă eroic în continuare.